Allard, C. A. H.; Herbert, A. L.; Krueger, S. P.; Liang, Q.; Walsh, B. L.; Rhyne, A. L.; Gourlay, A. N.; Seminara, A.; Baldwin, M. W.; Kingsley, D. M.et al.; Bellono, N. W.: Evolution of novel sensory organs in fish with legs. Current Biology 34 (19), S. 4349 - 4356.e7 (2024)
Cramer, J. F.; Miller, E. T.; Ko, M.-C.; Liang, Q.; Cockburn, G.; Nakagita, T.; Cardinale, M.; Fusani, L.; Toda, Y.; Baldwin, M. W.: A single residue confers selective loss of sugar sensing in wrynecks. Current Biology 32 (19), S. 4270 - 4278.e5 (2022)
Liang, Q.; Ko, M.-C.; Ng, N. S. R.; Reh, B.; Lee, J. G. H.; Yamashita, A.; Nishihara, H.; Toda, Y.; Baldwin, M. W.: T1R2-mediated sweet sensing in a lizard. Current Biology 32 (23), S. R1302 - R1303 (2022)
Varkevisser, J. M.; Simon, R.; Mendoza, E.; How, M.; van Hijlkema, I.; Jin, R.; Liang, Q.; Scharff, C.; Halfwerk, W. H.; Riebel, K.: Adding colour-realistic video images to audio playbacks increases stimulus engagement but does not enhance vocal learning in zebra finches. Animal Cognition 25 (2), S. 249 - 274 (2022)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen