Costalunga, G.; Kobylkov, D.; Rosa-Salva, O.; Morandi-Raikova, A.; Vallortigara, G.; Mayer, U.: Responses in the left and right entopallium are differently affected by light stimulation in embryo. iScience 27 (3), 109268 (2024)
Costalunga, G.; Kobylkov, D.; Rosa-Salva, O.; Vallortigara, G.; Mayer, U.: Light-incubation effects on lateralisation of single unit responses in the visual Wulst of domestic chicks. Brain Structure & Function 227 (2), S. 497 - 513 (2022)
Costalunga, G.; Vallentin, D.; Benichov, J. I.: A neuroethological view of the multifaceted sensory influences on birdsong. Current Opinion in Neurobiology 86, 102867 (2024)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen