Fenk, L. M.; Avritzer, S. C.; Weisman, J. L.; Nair, A.; Randt, L. D.; Mohren, T. L.; Siwanowicz, I.; Maimon, G.: Muscles that move the retina augment compound eye vision in Drosophila. Nature 612 (7938), S. 116 - 122 (2022)
Fenk, L. M.; Kim, A. J.; Maimon, G.: Suppression of motion vision during course-changing, but not course-stabilizing, navigational turns. Current Biology 31 (20), S. 4608 - 4619 (2021)
Fenk, L. M.; Poehlmann, A.; Straw, A. D.: Asymmetric processing of visual motion for simultaneous object and background responses. Current Biology 24 (24), S. 2913 - 2919 (2014)
Fenk, L. M.; Schmid, A.: Flicker-induced eye movements and the behavioural temporal cut-off frequency in a nocturnal spider. The Journal of Experimental Biology 214 (21), S. 3658 - 3663 (2011)
Fenk, L. M.; Hoinkes, T.; Schmid, A.: Vision as a third sensory modality to elicit attack behavior in a nocturnal spider. Journal of Comparative Physiology A-Neuroethology Sensory Neural and Behavioral Physiology 196 (12), S. 957 - 961 (2010)
Fenk, L. M.; Schmid, A.: The orientation-dependent visual spatial cut-off frequency in a spider. The Journal of Experimental Biology 213 (18), S. 3111 - 3117 (2010)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen