Park, T. J.; Brand, A.; Koch, U.; Ikebuchi, M.; Grothe, B.: Dynamic changes in level influence spatial coding in the lateral superior olive. Hearing Research 238 (1-2), S. 58 - 67 (2008)
Magnusson, A. K.; Kapfer, C.; Grothe, B.; Koch, U.: Maturation of glycinergic inhibition in the gerbil medial superior olive after hearing onset. Journal of Physiology-London 568 (2), S. 497 - 512 (2005)
Koch, U.; Braun, M.; Kapfer, C.; Grothe, B.: Distribution of HCN1 and HCN2 in rat auditory brainstem nuclei. European Journal of Neuroscience: European Neuroscience Association 20 (1), S. 79 - 91 (2004)
Koch, U.; Grothe, B.: Hyperpolarization-activated current (I-h) in the inferior colliculus: Distribution and contribution to temporal processing. Journal of Neurophysiology 90 (6), S. 3679 - 3687 (2003)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen